El capitalismo ha formulado su tipo ideal con la figura del hombre unidimensional. Conocemos su retrato: iletrado, inculto, codicioso, limitado, sometido a lo que manda la tribu, arrogante, seguro de sí mismo, dócil. Débil con los fuertes, fuerte con los débiles, simple, previsible, fanático de los deportes y los estadios, devoto del dinero y partidario de lo irracional, profeta especializado en banalidades, en ideas pequeñas, tonto, necio, narcisista, egocéntrico, gregario, consumista, consumidor de las mitologías del momento, amoral, sin memoria, racista, cínico, sexista, misógino, conservador, reaccionario, oportunista y con algunos rasgos de la manera de ser que define un fascismo ordinario. Constituye un socio ideal para cumplir su papel en el vasto teatro del mercado nacional, y luego mundial. Este es el sujeto cuyos méritos, valores y talento se alaban actualmente. (Michel Onfray)


domingo, 11 de diciembre de 2011

A MULTITUT (2010)


Aldo Cardoso, Cochabamba, 2000




Somos como l'augua. Una chisla unica pasa inadvertida. Esbara sobre a molsa. Caye sobre o sulero y desapareixe ent'as coradas d'a tierra.

Asinas somos. Recorremos as uembras. Nos eslizamos por as crepas d'as penyas. Achuntamos os nuestros trayectos. Esnavesamos as esplugas. Nos chuntamos a millons en as vueltas d'as fundas espelungas.

Asinas somos. Abanzamos unidas en un unico cuerpo. Poderosas y versatils, surtimos bruscament enta la luz, ruchindo en as torrenteras y garra penya puede concarar a nuestra fuerza.

Y, manimenos, a nuestro paso renaixe en os praus a verdura y brota con ella infinitut de flors, os arbols d'as selvas se cubren de tiernas fuellas nuevas y en os hortals lucen as chemas d'o que serán dulces y sucosos fruitos.

Asinas somos. Una presona sola pasa inadvertida. Os sinyors la ignoran. Disprecian a suya fuerza. Y a vida d'o solitario descurre en temeroso silencio. Pero quan que ye a multitut a que abanza unida son ells qui tremolan porque se sienten febles y temerosos.

Asinas somos. Unius os nuestros trayectos, somos a multitut que lis atemoriza. Por ixo querrían contener-nos, trestallar-nos, encauzar-nos y aislar-nos seguntes a suya conveniencia. Querrían que, t'o suyo beneficio, remanisenos como as auguas estancadas, en un mundo esdeveniu en podriu y malsano. Pero alavez, siempre, surtimos ruchindo bruscament de nuevo a la luz, con una fuerza arrolladora debant d'a quala se saben impotents, y as suyas murallas s'espaldan y tot o suyo mundo d'opresión se destruye dica os alazetz.

Y, manimenos, quan quedan dezaga os días d'a rasmia y a esferra, y nos eslizamos librement, tamién levamos a polidez d'a primavera a totz os cantons d'a Tierra.

Asinas somos. Como l'augua. Humil y invencible. Verdaderament poderosa.



(Texto integrau en a instalación Os guerrers de l'augua de Aldo Cardoso, presentada en o contexto de a exposición colectiva Aigua, una mostra fotogràfica, Amics de les Arts i Joventuts Musicals, Terrassa, 2011. Traduciu ta l'aragonés por Jorge Romance).

No hay comentarios:

Publicar un comentario